3 Aralık 2012 Pazartesi

EYÜP KÖRLER KÜTÜPHANESİ


     
  Yazıyı paylaşmakiçin çok geç kaldım  farkındayım ama böyle oldu işte. Bugün de Dünya Engelliler Günü olunca postu daha fazla geciktirmeyeyim dedim.
        
 İstanbul  Eyüp’te Körler Kütüphanesi var. Ulaşımı çok kolay. Eyüp iskelesinin karşısı. Pier lottiye çıkmak için kullanılan teleferiğin 20 mt. ilerisinde Sarı bina.

         Burası görme engelli vatandaşlarımız için hizmet veriyor. Şöyleki; alt katında bilgisayar salonu  var. Burada görme engelli vatandaşlarımız  istedikleri kitabı gelip dinleyebiliyorlar. yada evlerinden yararlanıyorlar bu hizmetten.
       Üst katı ise işin mutfağının  olduğu yer. Okuma kabinleri burda.  Kitap okuma etkinliğine katılmak isteyenlere kapıları sonuna kadar açık. Ama önce bunun için uygun okuma yapılıp yapılamayacağına bakılıyor.
        Ben de gönüllü olmak istedim. Randevu almadan çaldım kapılarını beni çok sıcak karşıladılar. Okuma yapmak istediğimi söyledim. Mutlu oldular.  Önce elime bir metin verildi. Farklı yazı türleri içeren bu metni kendi kendime okumam istendi. Hazır  olduğumda  okuma kabinine geçtim. Ses geçirmeyen telefon kulübelerinden biraz daha büyük bir yer, dikkat dağıtacak hiç bir şey yok. Siz, metin ve mikrofon başbaşasınız. Kayıt cihazını nasıl kullanacağımı gösterip beni yalnız bıraktılar. Hazır olunca başladım okumaya.   
Burada yaptığım okuma kaydedilip değerlendirmeye alınıyor. Uygun ise dönüş yapılıp uygun okuma zamanları belirleniyor. Bizede belli zamanlara gelip kitabı okumak düşüyor. Sesimiz birçok kengelli vatandaşımıza ulaşıyor. Tek ricaları bu işi ciddiye almamız. ve okuma yapacak kişinin arayı uzun tutmaması .Malum kitaplar isteğe göre belirleniyor. Okuyucusu hazır olunca çabuk bitirmek gerekiyor. Gerçekten vakit ayıracak insanlara ihtiyaçları var.


Gönüllü olmak için:
Görme engellilere ses vermek ya da sesli kitaplardan faydalanmak için işte adres ve telefonu:
Telefon: (0212) 417 25 46 / Eyüp korlerbolumu@ibb.gov.tr

Fotoğraf çekmemiştim. Buyüzden görselleri netten aldım.

görsel kaynak: http://www.selimkerim.com/korluk/?page_id=76





SEVGİYLE KALIN...

Hiç yorum yok: