17 Kasım 2012 Cumartesi

Alçım alındı...

      Alçım alındı... Alçımın 38. günü kontrol amacıyla doktoruma gittim içimden bir ses alçımın alınacağını söyledi durdu. :) malum oluyormuş ;) 


Alçı kesme makinası
Kendi doktorum izinli olduğundan, bende ayağımın durumunu çok merak ettiğim için hastanedeki başka bir doktora göründüm. Kapıdan girer girmez alalım alçıyı dedi. Yeter bu kadar (:) Film çekmeden bunu söyleyince birden güvensizlik oluştu bende. Neyse alçımı çok güzel bir şekilde kesti. Elinden geldiğince incitmemeye çalıştı. Ben makinadan korktuğum için ayağımı çekip duruyordum çünkü. :) Hani şu alçı kesme makinalarıyla .Zaten adama güvenmiyorum tamam dedim şimdi derimide yüzer, Ayağımıda ikiye böler bu adam :P  Meğer ete değse bile hiç zarar vermiyormuş, kanıtlamak için kendi elinde gösterdi :) ben çok tedirgindim. Hissetmiş olmalıki her aşamayı tek tek anlattı.
       Ayrıca alçımı o kadar güzel kestiki al bunu atel olarak  ağrın olursa bunu yarım alçı niyetine kullan dedi, para vermezsin. ben hastane kapısından çıkar çıkmaz bu yarım alçıyı taktım.Güvenmedim bi kere :)))
   Neyse film çekildi. Doktor tamam sen olmuşsun dedi.
  -Kalk yürü...
 -Nasıl yani, şimdi mi?
- Evet, şimdi hadi kalk yürü. Dedi.  :)))
Hepten kaybetti güvenimi. iyileşmi mi dedim? %80 iyileşmişsin dedi.  Tekerlekli sandalyeden kalktım kalkmasına da tek adım atamadım.Tamam hiç zorlama zamanla olacak dedi.Benim moral sıfır. Ben alçım alınacak hastaneden koşarak çıkacağım diye bekliyordum ciddi ciddi :) Olmayınca bu adam iyi bir doktor değil diye geçirdim içimden (: Of neden kendi doktorum yoktuki sanki. Keşke kendi doktorumu bekleseydim. Ne demeye geldim ki aramadan,randevu almadan diye kendime kıza kıza döndüm evime.
     
      Ben hariç herkes çok mutlu oldu. Evde sadece 15 dk. alçısız deneme yapayım dedim ( Deneme dediğim yine yatakta, ayağım yüksekte, sadece alçı olmayacak.) Yok yapamadım .Çok ağrım oldu. ayağım bana ait değildi. Taşıyamadım gibi oldu. Doktorun verdiği ılık su masajını ben korkuyorum diye Şükran ablacım yaptı sağolsun. Bu ilk ve son oldu tekrar denemedim bile taktım yarım alçımı iyice sardım. 1 haftayıda öyle geçirdim. 1 haftanın sonunda devlet hastanesine gitmeye karar verdim. Kendi doktoruma gitmedim onlar aynı hastanede çalışıyorlar ya eğer kırıklar kaynamadan,iyileşmeden çıkartmışsa alçıyı; yinede kesin birbirlerini tutar şimdi bunlar diye düşündüm :) Ne komik ne cahilim ya :) Şaka gibi
    Devlet hastanesindeki doktorda iyileşmenin olduğunu söyledi. İlk bir hafta on gün yürüyememek çok normalmiş. Ohh içime su serpti diğeri kalk yürü dedmiş yapamamıştım. Gözümden yaş gelmişti. Bir an birdaha asla yürüyemeyeceğim diye düşünmüştüm. Meğer beni psikolojik olarak rahatlatmaya çalışıyormuş :) kaslar çok zayıfladığı için süreç çok normalmiş. O da bana sabah akşam ılık su ile masaj yap ve yürümeye çalış dedi.

çok iyi fotoğraflayamamış olabilirim
 ama sol ayak sağ ayağımın
1/3ü oranında incelmişti
     Hastaneden çıktığımda içim rahatlamıştı. eve gelir gelmez alçımı çıkardım ve inanın ilk çıktığı gün kadar ağrım olmadı. Ama görüntü iç açıcı değildi. Sol ayağım dizden aşağısı sağ ayağıma göre bayağı incelmişti. ayağım kabuk bağlamış soyulmaya başlamıştı. Görüntü çok çirkindi. ben en güzellerini seçtim.  :)


Alçısız ilk geceyi geçirecek olmak çok tuhaf hissettirdi. uyumaya korktum.Uykudayken ya ters bir hareket yaparsam. Üzerine ağırlık binerse (yorganı kastediyorum :) Nasıl olacak diye düşünürken sabaha karşı uyudum. :) Ama uyandığımda ters giden hiçbirşey olmamıştı. Doktorlar haklıymış :)
Ben takip eden günlerde ılık su terapisini uyguluyor, arada yürümeye çalışıyordum :( Nafile olmuyordu. bu durumun üzerinden bir hafta geçmiş olmasına rağmen ben hala yürüyemiyordum.. Söylenilenleri yapmama rağmen olmuyordu. Yürüyemirdum. ayağımın üzerine ağırlık vermeye çalışınca dayanılmaz ağrım oluyor,pes ediyordum. :(

alçım çıkalı 12, yarım alçı çıkalı 8 gün olmuştu. ben hala tek adım atamamıştım. Kendi doktoruma tekrar görünüp nedenini öğrenmeye hastaneye gittim. Arabadan inip tekerlekli sandalyeye binmem için 2 küçük adım atmam gerekiyordu. (tek ayak üzerinde zıplamam yada koltuk değneyiğle zıplamam) Ben koltuk değneğine gerek yok zıplarım dedim. Sonra ben acıyla yerdeydim. Resmen hastaneyi başıma topladım. Zıplayamadım kırık ayağımın üzerine düştüm. Tamam dedim tekrar kırdım. bu defa kesin ameliyat edip platin takacak. bir yandan ağlıyor(ona ağlamak denmez resmen böğürüyordum ) bir yandanda kendime hakaret edip duruyorum yüksek sesle. Ne ağrı kesiciyi vuran hemşire,ne filmi çeken tekniker, ne doktor beni sakinleştiremedi. Doktor filme göre herhangi bir kırık çıkık çatlak yok dediysede ben ikna olamadım. Sakinleştiğimde asıl konuya geldik.
      Yürüyememin nedeni kemik erimesiymiş :( Bu tür kırıklarda ayak uzun süre alçı içinde ve hareketsiz kaldığı için çok normalmiş. :(  sen ılık su masajına devam et 4 gün sonra tekrar gel dedi. Fizik tedavi için bir planlama yapalım :(  21 Kasımda tam 55 günlük rapor sürem doluyor iş başı yapacağım diye bende çok seviniyordum. Daha doğrusu 55. günün sonunda hep eskisi gibi yürüyebileceğimi hayal etmiştim. :( Çok üzüldüm. Şimdi salı gününü bekliyorum bakalım sonuç ne olacak?

  bu arada hastanede düştüğüm için mi kemik erimesi için mi? bilemiyorum ağrımdan sormadım tek dozluk iğne verdi. Bu iğneden 1 gün önce iğne günü ve sonrası toplamda 3 gün boyunca asla tuz kullanmamalıymışım 0 tuz. İlk öğünde çok zorlanmış olsamda tavuk suyuna çorba yapıldı. ( sadece haşlanmış tavuk ve suyu, evdede limon yokmuymuş iyice işkence olmuştu bana :(   sonraki gün alıştım bile )  Bu 3 günlük tuzsuz yemekler bana 1 kilo verdirmiş. Yuppiii :))))


Bu sayfada paylaştığım her şey sadece kişisel deneyimimle ilgili asla ve asla uzman değilim (Keşke olsaydım :)  Öncelikle alçı alındıktan sonra korktuğum için atel ile (yarım alçı gibi) devam ettim. evde 2 kovaya sıcak soğuk su doldurarak şok tedavisi uyguladık. yaşınıza bağlı olarak iyileşme süresi değişkenlik gösterebilir. Doktorunuza güvenin. ben alçıdan sonra 1 adet koltuk değneğiyle işe gidip geldim.  yürüyüş denemeleri sırasında dar koridorlar, iki koltuk arası gibi yerleri kullanabilirsiniz.  bu olayın üzerinden 4-5 yıl geçmeden (ki asla eskisi gibi olamam diyordum)  Kort tenisi oynamaya başladım. çoookkk nadiren de olsa arada ağrım olabiliyor. ama her şey çok yolunda  herkese acil şifalar diliyorum. corona' sız günlere...
     
    Hepinize Sağlıklı Günler Diliyorum.
                                  Ve daha SÖYLENMEMİŞ NE VARSA...



   

80 yorum:

Adsız dedi ki...

Daha sonra ne oldu ben şu an tam dediğiniz aşamadayım ve yürüyemiyorum kemik erimesi bende de varmış sonraki süreç nasıl oldu

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Öncelikle çok çok geçmiş olsun. Ben eskisinden daha iyiyim. Fizik tedavi verdi ise doktorunuz aksatmayın. Birde size verdi mi bilmiyorum sıcak-soğuk su ŞOKlamak çok iyi geldi. Korkumdan deli gibi dereotu yedim kalsiyum oranı çok fazla diye bana bir ilaç da vermişti kemik erimesi için. İlk zamanlar zorlandım tabi eskisi gibi yürüyemem herhalde diyordum. İnanın çok iyiyim

Unknown dedi ki...

Bende aynı durumdayım yürüyemiyrum :( alçım çıkalı 10 gün oldu. Çok çaresizim..

Unknown dedi ki...

Bende aynı durumdayım yürüyemiyrum :( çok çaresizim alçı çıkalı 10 gün oldu..

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Çağlacım kusuruma bakma lütfen çok geç gördüm mesajını muhtemelen şu an çok daha iyi hissediyorsundur. Zamanla emin ol çok daha iyi olacaksın. Çok geçmiş olsun sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam son radyede alçı çıktıktan sonra neler ve nasıl uygulamalar yaptınz rica etsem yazarmısınız. mesela sıcak soğuk şokta masajmı yaptınız üzerine hafif hafif basıp yürüdüzmü gibi.paylaşırsanız çok seviniriz.iyi günler..

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

merhaba :). iki kova yada leğen ile yapıyordum. dayanabilecek kadar sıcak su son raddede olmalı ayağınızı yakmayacak kendinizi haşlamayacak kadar. Diğerinde ise soğuk su oluyordu normal çeşme suyu. 10 sn. sıcak suda kalıp sonra soğuk suya sokuyordum ayağımı. ilk iki gün yine yürümye çekindim açıkçası sonra dar bi koridor buldum. cidden çok dardı. böylece duvarlara tutunarak önce çok bastırmadan iki adım sonra üç adım vs. şeklinde devam ettim. ilk yarım yamalak yürüdüğümde çok ağladım yaaa. bir daha asla yürüyemem zannediyordum. başka sorunuz olursa çekinmeyin lütfen sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

11 yasında oğlum 45 gun alçıdan sonra yurumesi soylendi basınca ayagın ustü agrıyıp karıncalanıyor. 6 gün oldu alçı açılalı 8 gün raporu var okula nasıl gitcek deyneklede gidemiyor







Adsız dedi ki...

Bacagi bukememe sorunu yasayan oldumu acaba ?

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun. Netimde problem yaşıyorum o yüzden okumuş olmama rağmen cevabı geç yazıyorum :( Oğlunuz için doktorunuz herhangi bir tedavi vermedi mi. Uzun zamandır kullanmadığı için karıncalanma çok normal. Eminim ben bu yazıya cevap verirken oğlunuz artık yavaştan yürümeye başlamıştır. Okula gidememesine gelince gidemiyorsa bir süre daha evde dinlenebilir sizin yapmanız gereken sınav dönemi olduğu için öğretmenleriyle konuşmak. Gerisi hallolur. Zorlansa da okula gitmesi ise iyileşme sürecini hızlandırır gibi geliyor. Korkabilir ama zorlamak lazım. Sevgiyle kalın.

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Benim bacağı bükememek gibi sorunum olmadı. geçmiş olsun bu arada

Zarife dedi ki...

Su an normal yuruyormusnuz beenim oglumfa anlatiginuz gubi 1 ay oldu disa donuk basiyir

Zarife dedi ki...

Su an normal yuruyirmusnuz oglumda ayni 1 ay oldu disa donuk basuyir

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Çok geçmiş olsun acil şifa diliyorum. Normal yürümek derken. Vallahi haftada 2 gün tenis oynuyorum. Çok şükür koşuyorum, zıplıyorum, dans ediyorum, halay çekiyorum. İnanın bir zamanlar hayal gibiydi bunlar imkansızdı diye düşünüyordum. Asla hiç bir şey eskisi gibi olmaz sanıyordum. Yalnız çok net şunu söyleyebilirim ki çok nadiren de olsa arada kırık ayağım tam da kırık yerlerinden sızlıyor. Herkes normal olduğunu söylüyor. uzun sürmüyor belki bir gün yada bir kaç saat ama şükretmemi sağlıyor. o günleri hatırlatıyor. Yine de açıkçası iyice yaşlandığımda acaba problem olour mu diye düşünmüyor değilim. Tekrardan çok geçmiş olsun

Adsız dedi ki...

Şişlik ve hareket kısıtlılığı varmıydı kemik erimende bende varda gecermi diye merak ettim

Adsız dedi ki...

Şişlik ve hareket kısıtlılıgı varmıydı sizde

Adsız dedi ki...

Şişlik ve hareket kısıtlılığı varmıyfı

Rifat dedi ki...

Benim de aldım 02.03.2018 de aldım alındı doktor sprey ve jel verdi evet çok acıyor basamıyorum sanırım acıyacak ama yürümeye çalışacağız biraz da sabır diyorum evt 45 gün alçıdan sonra koşarak hastanede n çıkmak vardı 😣herkeseacil şifa ve sabır diliuorum

Rifat dedi ki...

Aldım bugün alındı hastaneden koşarak çıkmadım 😣 55 gün alçıdan kaldı hergün sabırla gün saydım geçmek bilmiyor doktor bana sprey ve jel verdi gobra bişey söylemedi 2 ay sonra gel bakalım başka bişey işin tamamı bizde bitiyor acıyarak yürüyecek

Unknown dedi ki...

Slm

Unknown dedi ki...

Slm

Unknown dedi ki...

Selam

Unknown dedi ki...

arkadaşlar benimde ayağım kırıktı çıkalı 5 6 gün oldu benim kırdığım küçük parmağımın biraz altında yani galiba tarak kemiği oluyor neyse her basmaya çalıştığımda kırık olan yere değilde topuğuma ağrı giriyor sizce neden olabilir

Unknown dedi ki...

arkadaşlar benimde ayağım kırıktı çıkalı 5 6 gün oldu benim kırdığım küçük parmağımın biraz altında yani galiba tarak kemiği oluyor neyse her basmaya çalıştığımda kırık olan yere değilde topuğuma ağrı giriyor sizce neden olabilir

Adsız dedi ki...

Merhabalar öncelikle ayak bilegimin eklem yerinde kırık olustu 2 ay alcıda kaldı alçım çıkalı 2 gün oldu ayagım hafif hafif basıyorum ama canım cok yanıyor buda beni çok korlutuyor moralim çok bozuluyor basamamam normal mi sizce nasış bi yol izlemeliyim doktor ışık suyla günde 3 kez masaj yapmamı söledi krem verdi ama huzursuz ce cok tedirginim :(

Adsız dedi ki...

Merhabalar öncelikle ayak bilegimin eklem yerinde kırık olustu 2 ay alcıda kaldı alçım çıkalı 2 gün oldu ayagım hafif hafif basıyorum ama canım cok yanıyor buda beni çok korlutuyor moralim çok bozuluyor basamamam normal mi sizce nasış bi yol izlemeliyim doktor ışık suyla günde 3 kez masaj yapmamı söledi krem verdi ama huzursuz ce cok tedirginim :(

Unknown dedi ki...

Benimde tarak kemiklerinden birisi kırıldı. 50 gün de hiç bi kaynama olmadı. Asla basmamam söylendi. Başka bi doktora gittim kas ve kemik eridiğini için basmam gerketiginisoylemisyi söyledi napicam bilmiyorum

Unknown dedi ki...

Benimde tarak kemiklerinden birisi kırıldı. 50 gün de hiç bi kaynama olmadı. Asla basmamam söylendi. Başka bi doktora gittim kas ve kemik eridiğini için basmam gerketiginisoylemisyi söyledi napicam bilmiyorum

Unknown dedi ki...

Mrb

Ali akpınar dedi ki...

Merhaba iyi geceler benim bugün alçım çıktı dizimde tibia kemiği ben bugün yürürken çok üstüne basmamama rağmen ayağım kırılan yerim felaket ağrıyor sizce normal midir?

Ali akpınar dedi ki...

Merhaba iyi geceler benim bugün alçım çıktı dizimde tibia kemiği ben bugün yürürken çok üstüne basmamama rağmen ayağım kırılan yerim felaket ağrıyor sizce normal midir?

Adsız dedi ki...

Bende 12 gün oldu çıkartırlar ama tam olarak basıp yuruyemiyorum iyi kötü basıyorum ama değnek yardımları ile normal mi bilmiyorum alci alındıktan kac sonra yurudunuz

Unknown dedi ki...

Ayağım 25 gün alçıda kaldı 2 kırığım vardı doktor yürüyebilirsin dedi yürüyorum ama eğer dizimi bükmeden yürürsem acımıyor yürürken. Eğer bükersem acıyor ayağım kireçlenme gibi olmuş

Unknown dedi ki...



Ayak topugum 3 yerden çatladı 50 gün alçıda kaldı alçıyı çıkardık 5 gününü dolduracak ama doktor ben ilaç ne bez hiç bir şey vermedi sormamıza rağmen bile ılık tuzlu suda masaj yapıyorum günde 2 defa ama hala basamıyorum yürümeye çalıştım adım attım derken o agrıyla yere attım kendimi ne yapmam lazım ilaç felan bir şeyler önerir misiniz lütfen

Unknown dedi ki...

Benim bas parmagim kiridi 25 gun alcida kaldi suan ustune basinca sizliyor normal mi

Unknown dedi ki...

Merhaba arkadaşlar ben de ayak bileğini kırdım parçalı kırıkmış ameliyat oldum platin ve vida takıldı bugün doktorum yavaş yavaş yüklenme ayağına dedi ama sanki ayağımın üstüne basmak yürümek çok zor resmen ayağım igneleniyo

Unknown dedi ki...

Merhaba, benimde ayak tarak 5. kemiği kırıldı. 20 gün alçıda kaldı. Şuan bandaj kullanıyorum 4. Gün oldu. Bastığımda çok ağrı oluşuyor kırık yerler haricindede. Normal yürümeye ne zaman başlanıyor acaba.bugun koltuk değneğini kullanmadım ama zorlanıyorum. Özellik merdivenlerde.

football player dedi ki...

Merhabalar öncelikle çok geçmiş olsun.Yazınız çok faydalı oldu teşekkür ederim onu da belirtmek isterim.Benim de sol ayak bileğim kırıldı ve alçıda 1 ay kaldı.Alçı alınalı 5 gün oldu şuanda 2 değnekle hafif destek alarak yürüyorum.Benim size sorum biraz farklı yönde olacak.Acaba tedavi sürecinde saçlarınızda dökülme oldu mu ? Benim kırığım biraz kötü olduğu için ameliyatsız düzelmez dedi doktor. Yani anlayacağınız ameliyat da geçirdim ayağımdan.Ameliyattan sonra saç dökülmesi oluyor diyorlar özellikle anestezi ilaçlarından dolayı.Siz böyle bir sorun yaşadınız mı veya çevrenizde buna benzer örnek bir olay duydunuz mu ? Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler.

football player dedi ki...

Merhabalar öncelikle çok geçmiş olsun.Yazınız çok faydalı oldu teşekkür ederim onu da belirtmek isterim.Benim de sol ayak bileğim kırıldı ve alçıda 1 ay kaldı.Alçı alınalı 5 gün oldu şuanda 2 değnekle hafif destek alarak yürüyorum.Benim size sorum biraz farklı yönde olacak.Acaba tedavi sürecinde saçlarınızda dökülme oldu mu ? Benim kırığım biraz kötü olduğu için ameliyatsız düzelmez dedi doktor. Yani anlayacağınız ameliyat da geçirdim ayağımdan.Ameliyattan sonra saç dökülmesi oluyor diyorlar özellikle anestezi ilaçlarından dolayı.Siz böyle bir sorun yaşadınız mı veya çevrenizde buna benzer örnek bir olay duydunuz mu ? Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Sabredin benimde trak kemiğim kırıldı alcım cıktı 33 ücüncü günün sonunda bende ayağımı iyileşmiş yürüyeceğim sanıyordum öyle olmadı beklediğim gibi deyildi mosmordu hemen duş sıcak su ve zeytin yağı ve doktorun verdiği kırem sürmeye başladım ve şimdi yürüyorum ağrıyor ilk ayağımın üzerine bastığımda sanki civilerin üzerine basıyormuş gibi acıtordu ama şimdi o kadar deyil unutmayın ayakta durmak kendi işimizi görmek zorundayız Allah yardımcımız olsun Bismillah deyin basın ben yürüyorum şükür

Unknown dedi ki...

Benim ayak bilegim 3 yerden kirildi 40 gün alcida kaldi üzerine basıyorum ama damarlar kasılıyor ayak bilegimi tam oynatamıyorum ne yapmalıyım?

Zeyneü dedi ki...

Arkadaşlar 5 hafta önce ayağımı kırdım. Kırık fibuladaydı ve ayrılmamıştı şanslıydım. 0 ağrıyla 27 günde kurtuldum alçıdan( sigara içen birine göre çok iyi süre bence). Alçı çıktıktan sonra 3 gün zorlandım topuğumda ve bileğimde ağrı oluyordu, ama kendimi zorlayıp yürüdükçe azaldı. Her akşam zeytinyağıyla masaj yapıyorum ve kan toplanan yerler için de eczaneden krem aldım çok iyi geldi,ayağım rahatladı ve daha rahat yürüyorum. Bugün 1 hafta oldu ve kendi kendime dışarı çıkıp gezebiliyorum. Tabii ki tam anlamıyla düzgün yürüyemiyorum ama onu da fizik tedaviyle halletmeye çalışacağız. Sakin ümitsziliğe düşüp moralinizi bozmayın her şey düzeliyor :))

EMRAH ŞAHNA MOTORSİKLET YEDEK PARCA dedi ki...

Kardesim aynısı bana oldu 15 gün sorq yurursun

Adsız dedi ki...

benim 27 şubat 2020 de kırıldı 20 gün alçı sonunda çıkarıldı. diz altı baldır kısmı baya incelmis yururken buram agriyor bazen. Senin durum ne

Unknown dedi ki...

İlacın adını yazarsanız tşk ederim, geçmiş olsun

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Ben de ağrı sızı kalmadı diyeceğim ama nadirende olsa ince bir sızı oluyor. Bu arada 4 yıl önce tenis oynamaya başladım ben. asla engel olmadı.

Unknown dedi ki...

Hayırlı geceler 6 yaşında oglumun ayak kemiginde çatlak vardı alcıya alındı ve 1o gün sonra alçı çıkartıldı.dr. Kaynadıgını söyledi ama aksaması henüz tam geçmedi.. Ne yapmalıyım

Unknown dedi ki...

Merhaba ben ayagimi burkup üzerine düştüm ayak bilegim de çatlak oluştu büyük bı acı ile hastaneye gittim atele aldılar bir hafta sonra çıkardılar bir hafta bandaj kullandım ama çok ağrım oluyor topalliyorum tekrar doktora gittim tekrar atele aldılar 10 gün tekrar atelde kaldı zorunlu durumlarda ustune basıp tuvalete falan gittim atel çıkalı bir haftayı geçti hala ayağımda yürürken ağrı oluyor ne zaman normale döner aceba yuruyemiycem diye çok korkuyorum günlük 10 dakika falan yürüyorum ama yürüyüşün garip

Adsız dedi ki...

Merhaba benim de trafik kazasında küpsu tarak kemiklerinden oynak kemiğim kırıldı tam 50gün dizden altı alçıda kaldı dün çıkardılar alçıyı ayağım çok şiş ve çok katı semsert bi durumda ayağınu gaza basarmış gibi egzersiz yap yürü dediler ama ılık suya koy vs demediler sizce ayağımın rahatlaması şişi azalması için ılık suda mı bekletip hareket etmeliyim siz nasıl yaptınız ılık suda ne yaptınız?

Adsız dedi ki...

Herkese geçmiş olsun. Bende bir trafik kazasında baş parmak ve tarak kemiğimi kırdım yorumları okudukça bilgi sahibi oluyorum alçı henüz çıkmadı daha kaynamada sıkıntı yok çok şükür. Korkuyorum bende o acıları çekmeye ama gayret edince oluyor gerçekten o kadar çok yürümek istiyorum ki kaynamasi iyileşmesi hızlı olsun diye en yararlı şeyleri yemekten hiç kaçinmadm ve kısa süre içinde kaynama oluşmaya başladı ve kısa süreçte çıkacak alcim son haftadayim. Muhtemelen bu azimle bu istekle çok kısa süre de yürürüm diye düşünüyorum isteyince oluyor arkadaşlar moral bozmaya hiç gerek yok yürüyeceğimizi bilmek bile beni iyi hissettiriyor.

Unknown dedi ki...

Moralim bozuk 1ay oldu günler geçmiyor boğuldum bileğimde kırık ayağım sürekli şişiyor alçı canımı yakıyor sabrım bitti

Unknown dedi ki...

Bende aynı durumdayım alçı çıkınca sıkıntı bitiyor sanmayın busefer hareket siz ayak yuruyememe ağrılar çok sıkıntı

Unknown dedi ki...

Benle aynı zamanda aynı problem Allah yardımcımız olsun

Unknown dedi ki...

Aynı zamanda aynı kırık

Unknown dedi ki...

Ayağım bilekten kırıldı patladım degneklerle devam3haftabasma dediler

Unknown dedi ki...

Alçı çıktımı şimdi sizin

Unknown dedi ki...

Banada tam tersi 2 3 haftaya iyilesirsin dedi yavaş yavaş baş dedi ama ben basmaya çalıştık ca ağrım çok oluyor artık ne

Unknown dedi ki...

Benimde bugun çıktı alçim ayagimin o inceligini gorunce ve rontgen ceken kadının bu iyilesmemis kırık gene alciya alicaklar diyip beni ağlatmasi iyice moralimi bozdu...
Ama doktorun sagolsun iyilesme surecinin 6 ay oldugunu ve röntgende kirik cizgisinin gözükmesinin normal oldugunu soyledi. Eliyle kontrol etti bilegimi ve acımadı açıkçası hareket edince acı oluyor oda iyilesme surecinde olduğundan dolayı buyuk bir ihtimalle doktor 2 hafta 20 kilo vererek basmamı 2 hafta sonra ise tamamen basmami istedi 2 ay sonrada kontrole gelmemi istedi bugun basmayı denemdim aşırı karıncalanma oldu. Ama moral bozmayacagim oturduğum yerden ayagimi yere koyu hafif hafif yuk veriyorum karincalaniyor gene bana doktor sicak suyla masaj yap gibi birsey demedi evde gaz pedal egzersizi yap bilegini oynatmadwn ve yururken düz bas dedi baska birsey yapmana gerek yok dedi inşallah hepimiz tez zamanda allahin izniyle iyilesecegiz..

siladen dedi ki...

Merhaba 10 şubatta ben yürürken ayağımın arkasından aracın bir gelip ayağımı burkarak ezdi, ambulansla hastahaneye gittik kırık yok ezik var dediler ve atelle sabitlediler 4 gün sonra ateli çıkarım dediler. Sonrasında ağrım devam ettiği için başka bir doktora gittim ve ayağımda kopma kırığı olduğunu belirtti ve tekrar alçıya alındı ama ben o Arada bir gün alçıyla bir gün de çıplak ayak yürümüş bulundum bugün 17 gün oluyor 2 hafta sonra kontrolüm var umarım kaynamış olur kırık çok küçük olduğu için Ameliyat da etmedi doktor çok üzgünüm böyle bir kaza yaşadığım için

Unknown dedi ki...

Merhaba 6 yaşında oğlum un Bir hafta önce kaval kemiği alçısı çıktı ama şu an yuruiyemiyor ayAginin üstüne basınca ayak bileğinin arkası aciyormus normal bir durum mu kaç gün sonra yürüyebilir

siladen dedi ki...

Merhaba alçım pazartesi günü çıktı ayağım ufacık kalmış, mosmor, kıl kökleri kıpkırmızı ve pul pul dökülüyor. Doktor yürümemi söylediğinde mutlulukla karışık bir ağlama hissi geldi 😂 yaklaşık 10 tane adım atabildim odada, ama topuk kısmımda diken batar gibi ağrı oluyor bandajla sıkmadan sarıyorum ağrı kesici krem soğuk kompres 3 gün geçti bugün topallayarak yürüyebilyorum desteksiz Allah kimsenin başına vermesin gerçekten çok Zormuş 😢

Unknown dedi ki...

Merhabalar benim oğlum 4 yaşında tarak kemiği kırıldı 25 gub alcida kaldı alcidan cikartik sonra bir sabah anne ayağım ağrıyor dedi bu defa diğer ayağı idi doktora götürdük doktor ağırlığını bu ayağa verdiği için ayaginda hassasiyetlesme oldu dedk 15 günde diger ayağı alcida kaldı aimdi alciyi cikartik ama yürürken aksıyor ayağı nedn olabilir sonuçları da temiz dedi doktor ama gene içimde kaldı doktora götürdüğümde doktor oğlunun radyasyon almasina ne kadar meraklısın fln diyorlar.. Sizce oğlumun böyle yürümesi normal mi aceba bana dönüş yaparsanız çok memnun olurum şimdiden teşekkürler

Unknown dedi ki...

Amin iyilestimk bende 12gün alcida ayagimin orta kemiği kirilmiş

Unknown dedi ki...

İyileştimi tam olarak

Adsız dedi ki...

Ne kadar sürede yürüdünüz

Unknown dedi ki...

Herkese çok geçmiş olsun,benim bilekten kırık olduğu gibi kaval kenigi de dikine kırılmış artı bir kırık daha var,tabii ameliyat ,vidalar falan bir sürü şey.bir de dikine uzun bir çubuk. 6 haftanın sonunda alçı çıktı.5 gün oluyor.sicak ve soğuk su ile hareket ettirmesi söyledi doktorum.ancak üzerine basmam yasak ve 6 hafta sonra kontrole bekliyor.alci açılınca deri atıyor,kan dolaşımı olmadığı için ayak sarkitildiginda morarma devam ediyor.sicak soğuk uygulamasında soğuktan sonra sıcak suya sokunca iğneler batıyor sanki.dr.um 5.dk 5 set yapmamı söyledi.+ Masaj okuduklarıma göre ilk günler dairesel hareket ettirmek sıkıntı oluşturuyormuş.masaj yaparken de dikkatli olmak gerekiyor,ilk günler daha az kırık bölgesine dokunmadan ,oysa hastanede 1 ay da iyileşirsin demişlerdi.bilek kırığı olup ameliyat olanlar bu süreçten sonra neler oluyor cevaplarsanız sevinirim.tekrar çok geçmiş olsun.bir sene sonra da tekrar operasyon yaparız dedi doktorum.

Unknown dedi ki...

Bir ayrıntıyı unuttum,alçı da iken arastiriyordum,bir blogta deneyimlemen birisi notlardan bahsediyordu.eger ki dr.bot kullanmanızı isterse letgo dan bakabilirsiniz.dr.uma sordum gerek olmadığını ,alciyi çıkınca almamı lastik bandajla sarmami söyledi.bot ile aynı mantık.

Unknown dedi ki...

Merhabalar
Afyonkarahisar dan yazıyorum
Sağ ayak tabağını burkma sonucu serçe parmağımın matatis deniyor sanırım.
İlk hafta alçıda üzerine basmam sonucu kırık 2 ml açılmış. DR baya tepki verdi. Dikkat etmez isem ameliyat diye söyledi.
Şu an 6 haftanın içindeyim
Üç gün sonra kontrol üm var inşallah alçı alınacak diye düşünüyorum. Bu arada dikkat etmeniz gereken tavsiyem kesinlikle hafife almayın üzerine basmayın ayağınızı sehpa üzerine yastık koyup dinlendirin.Yoksa süreç daha uzuyor.yorumlara bakıyorum yoksa bende üzerine basamayacakmışım gibi geldi.
Bir önceki kontrolde kırığın tam olarak kaynamadığını söyledi
İnşallah bu sefer gittiğimde alçıyı alacaklarını ümit ediyorum
Hatta ayakkabımı yanımda götüreceğim.
Sağlıcakla esen kalın
Rabbim şifanızı versin inşallah

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun benimde aynı sorunum var 50 gün alçı sonrası kaynama yok ama doktor üzerine basmamı söylüyor siz bu âşmada kaynamadan üzerine bastınızmı

Unknown dedi ki...

Merhaba herkese geçmiş olsun bende de s ayak küçük parmağımın bağlandığı yerde kırık oluştu 20 gün alçı şimdi de yavaş yavaş bas dedi doktor yalnız soğuk torba koyun dedi ama burada ılık yazıyor birde ilk dışarı çıkarken nasıl ayakkabı giydiniz terlik mi yoksa

Adsız dedi ki...

Merhaba benim de ayak bileğim 1.50 - 2 metrelik bir yerden atlarken sağ ayağımın üstüne düşmem sonucu kırıldı . Alçıya alındı bugün 34. günü yarın doktora gidicem kontrole büyük ihtimalle alçı cikicak diye düşünüyorum.Herkesin yorumu çok faydalı oldu bilgilenmek açısından saolun .��

Doğuş dedi ki...

Merhabalar arkadaşlar benim de talus kemigim kırıldı ameliyat oldum 3 tane vida var ayagımda atel alçı var dizime kadar 42 gün oldu evde yatıyorum bu ayın 24 ünde kontrolum var kontrole gittigim de 56 gün olucak insallah alçıyı alırlar artık doktor 3 ila 4 ay ayaginin ustune basamazsin dedi hala agrılarım oluyor topuk kısmından bilek arkası her keze geçmiş olsun inşallah bir an önce ayaga kalkarım

Doğuş dedi ki...

Bir de daha önce talus kırıgı yaşiyanlar var mı eskisi gibi düzeliyor mu ayak

Doğuş dedi ki...

Şuan nasılsınız benimde bilek ve talus krmigim kırıldı 56 gün alçıda kaldı 3 tane vida var alçım çıkalı 10 gün oldu bilegimi hareket ettiremiyorun sadece yukarı aşşa az birşey harek ettiriyorum senin bilek ne durumda hareket ettirebiliyor musun

Mustafa dedi ki...

Şu an ayağımda alçı ile yazıyorum bunu ayak burkulması sonucu aynı bölgeden kırık oluştu ama ameliyata gerek duyulmadı ne durumdasınız şu an umarım daha iyi durumdadır çok psikoloji bozan kötü bi kırık 😔

Unknown dedi ki...

Merhaba benim de beşinci tarak kemiğim kırıldı. Bir hafta oldu bugün ve gerçekten bu alçıya ve yürümemeye tahammül edemiyorum. Yazınız için bu durumda olan herkes ve kendi adıma çok teşekkür ediyorum. Benim sorum bacakta ki incelme geçiyor mu?

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar, çoğu doktor kemik erimesi oluşmaması için alçılıyken bile yürütmeye çalışıyor ve bu üzün sürede ayağı alçıda kalacak olanların dikkat etmesi gereken bir şey. Ayağım alçıdan çıktıktan sonra hep ödem oluştu ve bu kemik erimesinin başlangıcıymış. Çünkü devlet hastanesine gittiğim doktor bana kesinlikle basma dedi. Ama geçen gün özel hastanedeki doktor bana basmamaman büyük hata olmuş, kemik erimesi başlamış dedi. İnanın doktor çok fark ediyor. Devlet hastanesinde süründürüyorlar, kusura bakmayın ama stajyerlerin bir şey bildiği yok tamam eyvallah öğreniyorlar fakat bilmeden bir şey yapabiliyorlar. Siz mümkün olduğunca tecrübeli kişilerle görüşün. Birde ayağımı nasıl kırdığımı açıklamak istiyorum; Boyum 1.94 ve 95 kiloyum. Ocak ayının kar yağdığı haftası kaldırımda yürürken ayak bileğimin üstüne düşmem sonucu kırıldı. Hastaneye gittiğimde ilk röntgen çektirdiğim de 1 kırık dendi, ikinci röntgende 1 kırık ve bağ yırtılması dendi, üçüncü röntgen çektirdiğimde ise sadece kırık ve bağ zedelenmesi olduğu söylendi. Çok saçma iş yapıyorlar... Geçmiş olsun hepinize.. (Şu an yürüme aşamasındayım ağrıya rağmen basıyorum, basmamanız daha kötüye götürür sadece)

Adsız dedi ki...

5.kemik kırık olan ben. Tam 30 gün oldu alçı çıktı. Dr 45 gün tutmak istedi ama alınsın istedim kemik kaynamış zaten. Aslında son üç gündür değneksiz alçıda ayakla yürüyordum ama alçı çıkınca basamadım. Ayağın mor ve şiş halini görmem de etken olabilir bunda bilmiyorum. Ama basacağım inş. Ve buraya da yazacağım.

Adsız dedi ki...

Nasıl oldu ayağın kac gunde tam ritmik yuruyebıldın parmağının hemen altında falan morluk oldu mu hıc kac gunde yuruyebıldın merak ettım

Adsız dedi ki...

Yürüdükçe kas gelişir geçer