1 Eylül 2015 Salı

Barış Zamanı...

“Eğer herkes başka bir televizyon seti yerine barış isteseydi, o zaman barış olurdu” 
”Hayır dünyayı özgürlük kurtarmayacak, herkes tek bir dine inanırsa dünya kurtulmayacak, teknolojiden çıldıracak hale gelirsek dünya kurtulmayacak. Eğer şimdi toplanıp dünyanın en zarar verici patlayıcısı üstünde çalışıp Beyaz Saray’ı havaya uçurursak dünyada hiç bir şey değişmeyecek. Çünkü dünyada eksik olan tek bir şey var, sevgi…
                          John Lennon
1 Eylül dünya Barış Günü... ne ilginç değil mi var olan dünyanın barışa ihtiyaç duyması...  Öyle uzun uzun konuşmaya,yazmaya gerek yok. Niyetim klavye kahramanlığı yapmak da değil. Tüm dileğim gerçekten barışa daha yakın olmak... 
       Arkadaşımla Barış sözcüğünü irdeliyordum ki annesi sohpetimize eşlik etti  :) "Önce insan kendi evinin önünü temzileyecek sonra dünya yaşanmaz oldu diyecek" dedi. "Ben kendi adıma yapıyorum dedi. Herkes yapsa zaten "barış" sözcüğüne ihtiyaç kalmayacak"  bak bak bak :)  Neler yapıyormuşsun dedi bizim kız. Seviyorum seviliyorum dedi. Evimi, ailemi,dostlarımı, hayallerimi,Allahı, komşularımı, ülkemi,hayvanları herşeyi seviyorum dedi. Mesela evimin önünü kirletmiyorum. Çöpleri Çöp kutusuna atıyorum. Geri dönüşümü sonuna kadar destekliyor en ufak kağıt parçasını dahi mutfak atığına karıştırmıyorum. Mutlaka her gün mutfak pencereme bulgur koyuyorum çok sevimli iki kumru besleniyor... hemen her fırsatta Temaya fidan bağışında bulunuyorum... asla çiçekleri koparmıyor çimlere basmıyorum... komşularıma tanıdık tanımadık mutlaka içten gülümseyip selam veriyorum. Bir çocuğu güldürebilmek için toplum tabiriyle şaklabanlık yapmaktan çekinmiyorum nerede olursam olayım. Yaşça benden büyüklere toplu taşımada yer veriyorum.( gerçi bir keresinde gençken ayak ağrımdan vermemiş yol boyu vicdanımla ayak ağrım arasında kendimle savaşmış. ayak ağrımın galip gelmesine izin vermiştim. Bir keresinde de biraz fazla kilo almışım sanırım o kilolarda göbek bölgesinde birikince yaşlı amca yer vermiş sadece utancımdan amca gebe değilim bildiğin her fırsatta yiyorum diyememiş usulca gösterdiği yere oturmuştum. ) Çok kuralcı birisi değilim ama çevreyi kirletenleri hayvanlara kötü davrananları engellemeye çalışıyorum. başkaları içinde kendim için olduğu gibi dua ediyorum. hayvanları seviyorum. Yanımda dedikodu yapılmasını istemiyorum ve hep şu sözle engelliyorum "Lütfen hakkında konuşmayalım çünkü konuştukça daha çok soğuyorum" e valla işe yarıyor. tam 4 yıldır ramazan ayı hariç (yemek programı izlemeye bayılıyorum) tv izlemiyorum. Bol kitap okuyup öğrendiklerimi başkalarıyla paylaşıyorum. Suyu ziyan etmiyorum, Dini mezhebi farlı diye başkalarını ayırmıyorum dedi. vergilerimi zamanında ödüyorum iyi evlat yetiştirmeye çalışıyorum dedi. ayrıca paylaşıyorum dedi. Ne olursa bugün güler yüzümü yarın ekmeğimi başka zaman maaşımı dedi. 

“Bizim tüm dediğimiz barışa bir şans verin”


  Eee başka... başka mı daha ne olsun dedi herkes bunu yapsa ne kıtlık olur ne savaş ne düşmanlık...  Canım Zehra Teyzem... Ne güzel de anlattı bize çözümü...


Hiç yorum yok: