22 Ocak 2016 Cuma

Tavuk Suyuna Çorba...

 Hastayım... üşüttüm muhtemelen, grip olmuşum. Buralar soğuk 3G var memlekette. (Gar,Gış,Gıyamet) Malum bu hastalık bol bol dinlenmek ister, sıcak bir şeyler içmek gerekir, bol sıvı tüketmek, meyveye sebzeye gömülmek, ama en çok ilgi ister... Baş ağrısı bi taraftan, burun akıntısı, göz yaşarması, öksürük fena ciğerlerim sökülecek sanıyorum. Öksürmeye bi başlıyorum bittiğinde yorgun düşüyorum öksürmekten. kemiklerim sızlıyor sanki...
          Bugün yataktan çıkmak zor gelirken kendi ıhlamurumu kendim yapınca neyse de, kendi çorbamı pişirip yerken  zor geldi yalnızlık... ağladım... ağladım... ağladım...
          Yalnız yaşamak benim için bulunmaz nimet zor insanım vesselam. Çok memnunum hayatımdan, çok rahat hissediyorum. Kafa nereye ben oraya ohhh mis. Ama senede bir iki defa başıma gelen şu hastalık durumu var ya çok sarsıyor beni karakterim yaş aldıkça zayıflıyor sanırım. Daha duygusal daha alıngan mı oluyorum ne... Anne eli değmiş çorba istedim. annemin eli bir kerecik sırtımda dolaşsın diledim. sıcak su torbası için suyun başında beklemeyeyim de annem getirsin istedim... koskoca 5 haftayı bir ayağım alçıda tek başıma geçirdim bana mısın demedim. Hiç aranmadım böyle ama gel gelelim şu grip tüm psikolojimi alt üst etti.
          Bizim oralarda hastayım dedin mi bir kaç aşamada kurtulursun hastalıktan...

  •           Mutlaka sırta vicks sürülüp sıcak havluyla örtülecek.
  •           Bol karabiberli, bol limonlu tavuk suyuna çorba içilecek.
  •           Yataktan çıkılmayacak ayaklara sıcak su torbası yapılacak.
  •           Terleyince bir duş alınacak.
  •           Doktora falan gidilmişse ilaç varsa zamanında içilecek. Yoksa bi Gripin'e bakar iş. yada Tylolhot içilecek sıcak sıcak.
  •           Ara ara ıhlamur çayı boğazı yumuşatacak.
  •           Memlekette ondan bol ne varsa artık limon, portakal, mandalina greyfurt ömrünün geri kalanında yemesen de vücuduna vitamini yetecek kadar C vitamini depolanacak.

           Ah işte en önemlisi bunları anne yapacak sana, "Nasıl oldun kuzucum" diye soracak arada, sıcacık gülümseyecek. Tabi hastasın bu durum senin umurunda olmayacak, nankör evlat nazlanacaksın tabi, şımartılmak isteyeceksin...
            Ben yaklaşık 14 yıldır ailemden ayrı çoğu zaman yalnız yaşadığım için tüm bu basamakları ki en önemlisi yani son basamak olmadan kendim yapıyorum ve biliyorum ki böyle zamanlarda birisi olsa nazlanabileceğim çok daha hızlı iyileşirim.
          Yine hastalandım yine çorbamı tek başıma pişirdim ki nasıl zorlandım anlatamam. Ama en çok yalnız başıma kimsenin eli alnıma, omzuma yada sırtıma değmeden içerken zorlandım. Çok ağladım içimden de sessiz çığlıklar attım "Ben annemi istiyorum" diye. Telefondaysa hafif üşütmüşüm merak etme diyebildim. uzun lafın kısası yalnızlık hem lüks hem zor zanaat. Hastalara şifa dertlilere deva diliyorum. Sevgiyle ,sağlıklı kalın...


Bir Tek Annem Olsun! 

Bu arada madem tavuk suyuna şoorrba dedim bi de tarif vereyim kendi çapımda :D

Malzemeler

  • 3 adet tavuk göğüs eti ( gözü doymaz ben çok tavuklu seviyorum. kaşığım kendini intihar eden tavuk parçalarıyla dolup taşsın istiyorum :)
  • 1-2 parça baget ( göğüs yağsız olduğundan bu parçaların yağı lezzet katacaktır.
  • küçük boy kereviz, yada yarım kereviz ve bir iki dal kereviz yaprağı
  • 1 kuru soğan 
  • 1 diş sarımsak :) onsuz olmaz :))))
  • patates
  • havuç ( başka sebzelerde eklemek isterseniz damak zevkinize göre eklenebilir.
  • Sıvı yağ-  baharat
  • salça ( isteğe göre ben tercih etmiyorum onun yerine pul biberi yardırıyorum :) 


Hazırlanışı:
 Birbirine yakın boylarda kuş başı büyüklüğünde doğradığımız patatesi, havucu ve kerevizi, kereviz yaprağını ve sarımsağı yağını ısıttığımız tencerede çok değil bir iki çevirerek kavuruyoruz. sonra kuş başından accuk küçük  doğradığımız tavukları da ekleyip bir iki çevirip salçasını( isteğe göre) ekleyip yaklaşık 1,5 lt sıcak suyu ilave ediyoruz. doğramadan soyduğumuz soğanı tüm haliyle tencereye ekleyip ağzını kapatıyoruz ve iyiiiiiceeeeeee kaynatıyoruz. en son servis ederken damak zevkine göre baharat ama özellikle karabiber ekleyip afiyetle yiyoruz. Servis öncesi tüm soğanı ve kereviz yapraklarını tencereden alıyoruz. Ayrıca eğer istenirse yaklaşık bir avuç şehriye de eklenebilir. Ben sevmiyorum o ayrı ... afiyetle...
                   
                    Söylenmemiş Ne Varsa...

                     


Hiç yorum yok: